"Dziecko - człowiek"

"Dziecko - człowiek"

"Dziecko nie jest Twoje- mówił- dziecko jest człowiekiem." /J. Korczak, "Jak kochać dziecko"/

DZIECKO, EMOCJE, MATERIAŁY, PSYCHOEDUKACJA

Ja lubię

Każdy z nas ma inne preferencję, jest inny i lubi inne rzeczy. Dotyczy to zarówno naszych pasji, sportów, aktywności, ale również funkcjonowania. Nie raz słyszę na zajęciach: „A ja to jestem jakiś dziwny, bo nie lubię hałasu”, albo „A ja to nie pasuję do innych, bo lubię mieć porządek”, czy „A ja to mogę innych słuchać ale wstydzę się mówić o sobie”. Ilu z nas zastanawiało się nad sobą, czy wszystko ze mną jest w porządku, dlaczego lubię żyć inaczej niż inni, czy dobre jest to, że nie lubię zmian albo czy to, że nie mam planu działania, to jest w porządku? Chciałabym aby każdy wierzył w siebie i swoje możliwości. Aby każdy akceptował siebie takim jakim jest i nie próbował się zmieniać tylko dlatego, że „nie pasuje” do innych. Tym bardziej chciałabym aby dzieci wierzyły w swoje umiejętności, miały wysokie poczucie własnej wartości i lubiły samych siebie.

Przygotowując kartę odnośnie tego, co ja lubię w swoim funkcjonowaniu, chciałam aby dzieci lepiej poznawały siebie i swoje preferencję oraz umiały o tym mówić. Kiedy dzieci zaczynają ją wykonywać, zaczynają też się uśmiechać i dostrzegać, że to że lubią funkcjonować inaczej, to nie znaczy, że to jest złe. Uświadamiają sobie, że to jest ich i że to jest dobre dla nich samych, więc nie może być złe.  🙂

Zachęcam Was do rozmowy ze swoimi dziećmi, podopiecznymi na ten temat, ale też do samodzielnego wykonania tej karty i uświadomienia sobie, że każdy z członków rodziny ma prawo być inny i ma prawo lubić funkcjonować inaczej niż my. 🙂

Poniżej załączam darmową kartę do wykonania tego zadania.

JA LUBIĘ

Miłej pracy 🙂 dajcie znać jak wam poszło 🙂

ja lubię

Jedna myśl w temacie "Ja lubię"

  1. Martka Smoter

    Strasznie fajne, że każdy jest inny 🙂

Skomentuj

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.